Begeleiding TADD en VB

FUNCTIONERINGSGESPREK

Iedereen krijgt een voldoende! #vertrouwen

Na een intensieve aanvangsbegeleiding, vertrekt iedereen met een voldoende. Het functioneringstraject is er niet om angst in te boezemen maar om te groeien, zowel als persoon, maar ook als professional in de klas en als collega (vakmanschap).

Functionerings- en coachingsgesprekken maken deel uit van een integraal personeelsbeleid en hangt samen met een cultuur van inspraak, betrokkenheid en participatie van de personeelsleden (verbondenheid). Functioneringsgesprekken bieden aan besturen en directies de kans om hun waardering uit te drukken voor de prestaties van het personeelslid. Die gesprekken zijn een belangrijke communicatielijn tussen personeel en directie en vormen tevens een uitstekende gelegenheid om een sterkte-zwakteanalyse van de school te maken. De functionerings- en coachingsgesprekken zijn daarom een cruciaal onderdeel in het traject van personeelsbegeleiding.


BIJLAGE

Op Intradesk > SG Spectrumcollege > Personeelsbeheer > Functiebeschrijvingen zijn de volgende documenten beschikbaar:

  • F&E 1 evaluatoren aanduiden en planning

  • F&E 2 protocol van akkoord en memorie van toelichting

  • F&E 3 functiebeschrijving leraar

  • F&E 4 lijst instellingsgebonden taken

  • F&E 5 geïndividualiseerde functiebeschrijving leraar

  • F&E 6 geïndividualiseerde functiebeschrijving opvoeder

  • F&E 7 uitnodiging functioneringsgesprek

  • F&E 12 evaluatie- en beoordelingscriteria en verslagformulier

  • F&E 13 uitnodiging evaluatiegesprek

  • F&E 14 engagementsverklaring KOV

  • F&E 15 missie en visie


FG EG

Het is essentieel dat het personeelslid weet wie zijn concrete (eerste) evaluator en tweede evaluator is en hoe hij deze kan bereiken. Er kan gewerkt worden met een evaluatielijst die aan alle personeelsleden kenbaar gemaakt wordt via bijvoorbeeld het intranet van de school en waarin de naam, functie en contactgegevens van de evaluatoren opgenomen zijn. Waar terugvinden? F&E 1